Instagram

02 June 2011

Cakap pasal maruah

"Budak zaman sekarang, tak sama dengan zaman dulu.. Lain benor perangainya!" 

Kata banyaaaak orang. I wonder is this true? Hmm. Maybe it is. Yelah, tengok semua orang. tengok berita. tengok blog pon dah boleh dapat banyak cerita. Remaja? Hmm. But, maybe it is not. Actually, raaaaaamai perangai nya masih elok terjaga, masih terpandu dengan Islam. Thank God, orang sekeliling aku semua baik-baik. Taklah semua. but it is more than enough :) Alhamdulillah, ibuayah bentuk aku dengan baik :') 

Actually I nak comment about the 14 years old girl yang mengaku ade maruah diri even "Ye, aku admit penah main," Hoyeh -.- Kepala lutut kau ade maruah tu namanya. derr. lepas tu, kau nak Ya Allah, Ya Allah kan. Tapi aku bukan sesiapa pun nak sebut pasal ni. But as a Muslim, for at least membenci dalam hati, wajib (!) tahuu :) 

Ya Allah, lindungi kami dari tersasar dari jalan kebenaran Mu. Hindari kami dari kemaksiatan dan kemurkaanMu. Pelihara lah kami dalam rahmatMu. Amin :)


Terima kasih semua orang yang baik sekeliling saya :) 

No comments: