Instagram

01 February 2010

ALFATIHAH

hmm.. bayangkan, korg hilang 2 org yg tersyg just in one week. sakit tak? hmm. ntahlahh. khamis lepas, secare tiba tiba, nama kne panggil g pjabat. ibu dtg amik, cakap opah we mninggal pagi tu. so, sume org rush balik kuala. hmm, okei, tu mayb tak trase sgt, sbb arwah dah tua n dah lama sakit. so takde la tkejut sgt.

then, hari sabtu, pkul 11.30 camtu, my cousin, amir, datang rumah nangis nangis, and he said, dia gerak mak die bangun, tak bangun bangun. and again my parent rush pegi rumah dan tgk makde (amir's mom) dah mninggal. kaki dah sejuk ape semua. panggil doktor. dan doktor sahkan mayb dah mninggal 8 jam sbelum tu. she is 40 y/o this year. lagi lagi kesian, ayah dorg keje kat luar negara, Riyadh.so dorg tinggal 4 org je, amir, nadhira, nafisa and nada, 3y/o. so, call sume family, ramai datang and tried to call pakde. call, tak dapat, call sane call sni, still tak dapat contact. rupenye, he should be back that day utuk uruskan visa problems etc. so, sbb tak dapat contact, he is in flight.

urusan jenazah selesai mandi, kafan kat surau al amin, n kebumi kat tanah pkuburan nearby jusco cheras selatan btol-btol sbelum maghrib... Alhamdulillah.. fyi, that was the first time aku tgk semua tu. from mandi, kafan n kebumi. n i was like, 'ohh macam ni ke?'

amir nadhirah hari first tu nmpk sedih. hoi, sape tak sedih? hmm, tapi aku dgn iman ade, so mayb kurg sket la kot. tapi nafisa, time first2 tu, she seems like tak faham. hmm. yelah she's only 7 y/o. tapi ble kafan tu, die nangis skejap. nada, hahh. mmg tak faham lansung laa. nasib baik kurang meragam. yelah, sbb die la yg paling rapat ngan makde. huhh.. siyesly, kesian sangat.

n serious, aku penat sangat dari hari sabtu. jalan pon macam org tak betol. hari sabtu, malam tu, aku tido kul 4 n bangun pkul 6. lbeyh 2 jam je tido.hari ahad, malam tu, macam org khayal, serious, aku tak dapat ingat dgn sape aku dok bcakap malam tu. mmg la opah chik, ade lagi sape tah. aku dgn slambe je tido dpn dorg. matilah, yg aku tau kpale aku sakittt sangat. malam tu pon tak g tahlil arwah. hmmm... dahla

so, sesape yg baca ni, same-same sedekahkan Alfatihah, dan doakan semoga arwah opah we, n arwah makde ditempatkan dikalangan orang orang yang beriman.... aminn.


YANG HIDUP PASTI MATI

No comments: