Instagram

30 June 2012

Another Story


"I used to think the way to be strong was to be tough, the way to be independent was to not need anyone" - Portia De Rossi. 



Roughly, it is my second week here in UiTM Alor Gajah and I have to admit, I'm starting to love my campus life here. "Redha dengan takdir Allah" - Ibu. And now, aku mula nampak segala jenis hikmah yang ada tu. Well at least, for now, aite. So meh sini nak cerita :)

Nama Kolej? Dang Anum. Cerita dari tempat tidur dulu lah ye haha. Well, the facilities of course lah tak segempak Uniten. and jujur, masa first time aku nampak tandas dia (it was when my first time jejak kaki dekat UiTM, my parents brought me here, a few days before making the decision) aku menangis haha. Yeah stupid kan. I know. I dont really clear of why it became a very big thing to me. Bilik air je pong -,- Okay lets move on. Bilik aku atas sekali, nama level kitorang, Adorable. hehe. Comel gila. Lol. And my room mates, Syiqin, Yanie and Kecik/Ana. Sekepala, asyik gelak tak berenti. Hahah cool. The room is just nice. Ada almari 2. katil double decker 2, meja panjang. Ahahah. Okay whatever. Well of course I'm not going to tell you every single thing that i have in my room. Tapi yang pasti bersepah gila. Naik kelabu mata aku tengok. heh. 


Level mates. Hah kau level mates sangat -,- Ada dua seniors. And both of them are completely langit dan bumi hahah kay. Kak Anis, baik comel gila weh serious rasa nak peluk je. Lembut orang nya. And the other one is Kak Eika. Kak Eika pulak garang gila XD hahah serious . Tapi comel kecik molek je orangnya. What I mean by langit dan bumi just now was yeah garang and tak garang haha. Takut aku kalau kak eika marah :3 Level Adorable is actually quite fun and bising heheh. Compare to many more levels. Yang lain aku tengok senyap sunyi cengkerik je memanjang ~,~ Boring. Hahah. Or maybe it is just me. 


Seronok sebenarnya. Ramai yang baik and bising and banyak cakap, kecoh beramai-ramai. Fun. Here, a few of them yang aku dah start rapat. Mimi. Masa mula-mula datang, dialah orang first yang aku kenal. Sama course. Gila jugak kepala dia. Orang johor. Heheh. Imyra. Classmate si Syiqin. Dia panggil aku syarifah sebab si syiqin lah hahah pegi tipu dia ckp nama aku syarifah and till now dia panggil aku syarifah ~,~ Blur gila. Kelakar nak mati. Duduk dengan dia, kalau tak gelak tu memang pelik XD Tak bernafas aku gelak je. Manja. Hahah. Ida, budak bilik depan bilik aku. Dia panggil aku Aisy haha.  


Mira@Kakak, dia ni lah panggil aku Turquoise and Nadirah. Kak Anis pon panggil aku Turquoise -,- haha Dia PKL. Penolong Ketua Level. And know what, cara dia cakap, sebijik macam Dila cakap. Sebijik weh haha serious :3 Orang Kelate jugak :) Semua orang dia panggil Adik. Thats why orang panggil dia kakak. Baik orangnya. Kelakar X) Nadiah @ Cik putih. Cik putih ni pon ha, mira yang bagi XD Aku pon panggil dia putih. Lol. Sebab ada dua nadiah. And and nama Mira kat level aku ni pon... err boleh lah kira pakai jari. 4 orang kot tak silap. Jihah, room mate kakak. Wany, budak Dais jugak. Comel ! Nisa bilik sebelah kanan. Haha. kay ._. Lagi tu je lah kot, for now :) Tak sempat nak kenal semua lagi. Ni masa gotong royong tadi.  


Mira, Wany, And Jihah

Wany, Mimi and Mira :)




Turquoise, Syarifah, Aisy, Nadirah. Nama baru hahah. Sabar je lah X) And actually Turquoise was given masa kolej Induction which was last 2 night where kitorang kena mintak sign dari seniors and one of the senior nak pen colour turquoise. and i was the only one yang ada pen tu from my level lah. Heh. Kelakar jugak senanya, and now, bila ada org sebut turquoise mulalah aku terperasan XD cheh. So far, everything is just fine. I'm enjoying it right now :) Alhamdulillah


Okay meh cerita pasal kelas. D'ais 1A (Diploma Accounting of Information System). Sebutan dia supposed to be Di-A-is. Tapi dah malas sangat, da-is je lah lol. 26 orang. And Alhamdulillah they're all fun and great. 26 orang kot, tak perlu cerita semua sekali kan. haha letih lah aku. Dalam kelas ni aku rapat dengan Irra. Dia suka gelak. And bila dia gelak mesti panjang. pastu comel gila XD hahaha. And Hanis. Sebab dia sorang je yang satu kolej dengan aku. Yang lain semua kolej baru yang jauh beribu batu tu. Lol kay tipo je. Zaid. Si kecoh. Fajar, pemalu manja gituw menyampah lol. Class rep, Nurul and Sabrina si palapes. Lecturers, so far, okay je lah. Takde lah apa pon. Seminggu ni, aku busy gila gila gila punya busy. Dengan boria (Induction) Perghh. K -,-


Nextweek aku tak kira aku nak balik haha. Tak cukup tidur. Tidur kul 4 pagi, bangun kul 6. Heh. Okay fine, itu aku jelah yang cari pasal sendiri hahha. 


But still, aku rindu gila UNITEN. Hmm. Rindu gila babeng. Semalam skype dengan Yas Ecot. Yas nangis. Kesian dia. Banyak sangat benda jadi after aku keluar dari situ. Aku serious sumpah rindu diorang sangat-sangat. Nak jumpa :'3 Wahhhhhhhhhhhhhhhhhhhh. Hmm.


Okay dah lah. Malam tadi aku tidur 2 jam je. Pagi tadi ada gotong royong. Nak pengsan dah aku rasa ni ha. Kbai. 




"The more you allow people into your life and into your heart, the happier you are"

No comments: