Instagram

14 May 2012

What is meant to be

So aku rasa semua orang sedia maklum kan, aku masuk F6. And honestly, aku dah takde hati nak apply tempat lain. Appeal upu pon aku buat ikut ibu ayah. Diorang yang banyak urus. Yes memang pergi sampai ke Kampus Induk UiTM nak buat appeal bagai. But entah i dont know why i feel this way. Dengar briefing dari cikgu2 pasal f6, ye f6 tak lah teruk mana. Dan aku tak rasa pon teruk. Plus, f6 ni susah. You main-main, you tak dapat. Lagi lagi sistem f6 yang dah lain dr past years sekarang. It is exactly the same kalau buat dipl. Okay adalah lain, course dia, environment semua. 


Honestly aku dah tak suka nak fikir pasal baju sekolah, pasal apa orang kata pasal f6, or else. Hundred percent tumpuan aku pada future aku. Biarlah apa orang nak kata. Ye mula-mula dulu memang aku fikir pasal baju sekolah haha. "Nanti mesti orang mengata pakai baju sekolah, budak sekolah lagi" Or whatsoever. Im not going to think about it anymore. Wasting time summore. Sampai kita mati pon ada orang mengata. So kesah apa kan. Plus, i dont know how am I going to survive kalau masuk U. 


Ini benda paling susah yang aku fikir. Kalau f6, aku ada cikgu2 guide aku, ada ayah ibu tolong aku. Paksa aku study, makesure aku study. Sebab aku bukan macam orang yang boleh belajar tanpa any pressure, aku mengaku aku cepat hanyut. Aku takut. Kalau dekat luar, nak belajar tak nak belajar, apa result kau lantak kau. Sebenarnya, hati aku dah hampir 90% dekat form 6. Aku nekad. Tinggal yang 10% tu restu ibu ayah, cikgu. I need to know, whether they trust me or not. I need them to trust me 100% regardless of anything. I know, they'll be with me along the way and time. Well, I trust my self. Aku dah semangat. Semangat sangat-sangat. Kalau semangat tu boleh tukar jadi jongkong emas, aku dah jutawan dah. Or maybe billionaire. Hehe. And Im pretty sure about this.


But still, aku nak buat Istikharah dulu. Biar betul-betul pasti. Biar hati aku Allah yang tetapkan. And I need to change. Well, I am still me. But after this, no more, masa main, main, masa belajar main. Harharhar. Masa main, main. masa belajar, belajar. But no matter where or when, I'm gonna make my parents' proud of me. The teachers' proud of me. Im the reason, they're smiling. If only I could tell you how much it really means to me. How much I put my hearts in. Aku nampak apa yang orng lain tak nampak. Aku tahu mana aku nak pergi dalam hidup. Aku tahu apa aku nak dalam hidup. Aku cuma tak reti nak bagitahu macam mana. And I feel better to just keep it to myself. I know I am one step ahead now. I'm making decisions. 17 years and 6 months old, and this is the hardest decision, I've made so far. Form 6 or wherever I go, I promise, that I'll shine. 


So first week dekat sekolah. Orientasi. Boring jugaklah -,- Haha okay serious boring. But briefing cikgu ada jugak lah yang best. Ada jugaklah yang menaikkan semangat :) Rabu ni masuk kelas. I cant wait. Aku nak belajar. Rindu sangat sangat :') Oh ye tadi ustazah saripah datang dewan. And dia cakap "Tak jumpa sazah pon...." Hmm my bad. Rindu sazah sangat sangat :3 Tadi terserempak dengan cikgu2 ramai gila yang macam "Oh geng tawaf sekolah is back to school" No, dear teachers, you're not going to see me everyday like you do, in past years. 


So Im still waiting for the UPU. Istikharah, and my final decision is......... Ya Allah, guide me. 


Kakak kakak kakak.

My Ultraman :*

I love himmmmmmm :*
     

No comments: